Dystrybutor głośników Gallo Acoustics

Od czerwca 2019 roku firma AVI MEDIA jest wyłącznym dystrybutorem zestawów głośnikowych brytyjskiej marki Gallo Acoustics na terenie Polski.

 

O Gallo Acoustics

 

Gallo Acoustics nie tworzy zwykłych głośników. Firma stawia na niekonwencjonalne projekty i to nie ze względów czysto estetycznych. Po prostu wierzy, że można zrobić coś lepiej.

 

Od ponad 20 lat marka Gallo Acoustics jest synonimem konstrukcji głośników kulistych. Produkty te cieszą się uznaniem na świecie. Projektowane są w oparciu o kształt sferyczny, który eliminuje rezonans i dyfrakcję wewnętrzną, czyli dwie główne przyczyny zniekształceń dźwięku w zestawach głośnikowych.

 

Gallo Acoustics produkuje najlepsze na świecie kompaktowe systemy głośnikowe. Łączą one rzeczywistą wydajność Hi-Fi ze współczesnym wzornictwem przemysłowym. Ich obudowa jest przyjazna dla instalacji i estetyczna, zapewnia ona wyjątkowy, ekspansywny dźwięk w dużych i małych przestrzeniach.

 

Systemy głośnikowe Gallo Acoustics sprawdzają się jako:

nagłośnienie instalacyjne,
nagłośnienia do klubów muzycznych, pubów i restauracji.

 

Geneza marki Gallo Acoustics

 

Anthony Gallo zaprojektował swój pierwszy głośnik w wieku czternastu lat. Jego pierwszy dostępny na rynku produkt – głośnik referencyjny Nucleus trafił do sprzedaży w 1994 roku. Obecnie kolumny Gallo Acoustics są sprzedawane w ponad 30 krajach na całym świecie.

 

Anthony Gallo urodził się w 1963 roku i od najmłodszych lat interesował się naukami ścisłymi. Rozkładał na części wszystko, co wpadło mu w ręce. W wieku 13 lat zaczął zajmować się projektowaniem głośników. Jego pierwsze eksperymenty audio dotyczyły elektrostatyki. „Byłem zszokowany milion razy – wspomina Anthony – zawsze byłem pod wrażeniem przejrzystości i czystości elektrostatyki. Jednak dynamika była zawsze poniżej moich oczekiwań”.

 

Późniejsze eksperymenty z przetwornikami wstęgowymi okazały się trudne w prowadzeniu, pojawiały się ograniczenia w zakresie dynamiki. Poszukiwania „Świętego Graala głośników wysokotonowych” przez Anthony’ego przybrały jednak dramatyczny obrót, gdy na początku lat 80. odkrył artykuł o filmie Piezo. „Odrzuciłem magazyn na kilka lat – mówi – ale w głębi duszy wiedziałem, że pewnego dnia będę pracował z tym materiałem”. Po kilku latach eksperymentów w 1987 r. powstał CDT, czyli cylindryczny przetwornik membranowy. Podczas dalszego udoskonalania tego projektu przez większą część następnej dekady Anthony doszedł do wniosku, że jest on czymś wyjątkowym. Postanowił więc zrealizować swoje marzenie o projektowaniu i produkcji głośników. Tak narodził się Anthony Gallo Acoustics.

 

Głośniki Hi-Fi Nucleus

 

Pierwsze owoce nowego przedsięwzięcia pojawiły się w postaci oryginalnych głośników Hi-Fi Nucleus, które wykorzystywały najnowocześniejszą technologię drewnianej obudowy i ważyły ​​ponad 130 kg na kanał. Chociaż głośnik wyróżniał się niesamowitą jakością dźwięku, uznano go za zbyt drogi i niepraktyczny. Był to jednak konieczny krok w procesie ewolucji konstrukcji głośników Anthony’ego i doprowadził bezpośrednio do dwóch kluczowych produktów, które wrzuciły rozwój firmy na wyższy bieg: Nucleus Solo i The Nucleus Reference. Wkrótce audiofile na całym świecie zaczęli z pasją poszukiwać tych przełomowych głośników.

 

W 1999 roku firma skupiła się na stworzeniu niedrogiego, ultrakompaktowego głośnika Hi-Fi. Opracowana przez firmę technologia sferyczna i S2, która zapewniała możliwość uzyskania wysokiej mocy wyjściowej z małych obudów bez podbarwień, doprowadziła do opracowania niezwykle udanego 4-calowego głośnika Micro, klasycznego, produkowanego do dziś. Dalszy rozwój konstrukcji głośnika wysokotonowego CDT zaowocował opracowaniem wielokrotnie nagradzanej serii Reference 3 i głośnika referencyjnego Strada/Strada 2. Umocniło to reputację firmy jako dostawcy audiofilskiej jakości dostarczanej w kompaktowej obudowie.

 

Konstrukcja sferyczna głośników

 

Od samego początku znakiem firmowym Gallo Acoustics było stosowanie kulistej obudowy w projektach głośników. Nucleus Solo, pierwszy projekt głośnika, zaczynał jako solidny aluminiowy dysk, z którego następnie utworzono wydrążoną kulę 12”. Kulę umieszczono w kąpieli elektrolitycznej, przez co utworzyła się na niej twarda skorupa, która faktycznie związała się z metalem. Ten proces anodowania nadaje obudowom właściwości mechaniczne ceramiki, jednego z najbardziej obojętnych akustycznie materiałów na ziemi. To połączenie geometrii sferycznej i konstrukcji z anodyzowanego aluminium sprawiło, że obudowa została praktycznie pozbawiona rezonansu i dyfrakcji, dwóch głównych przyczyn zniekształcenia dźwięku w głośnikach. Podobne właściwości mają mniejsze głośniki 4″ Micro i 5″ A’Diva, do których produkcji wykorzystano stal poddaną obróbce cieplnej i malowaną proszkowo.

 

Technologia S2 i CDT

„Technologia S2 rozszerza pasmo przenoszenia niskich częstotliwości o dwie pełne oktawy niżej, niż byłoby to możliwe w innym przypadku w stosunku do rozmiaru głośnika”.

 

Technologia S2 została zastosowana we wszystkich zestawach głośnikowych. Opatentowana technologia S2 rozszerza pasmo przenoszenia niskich częstotliwości o dwie pełne oktawy niżej, niż byłoby to możliwe w innym przypadku w stosunku do rozmiaru głośnika. Technologia S2 poprawia „wydajność wolumetryczną” – innymi słowy, sposób, w jaki przetworniki głośników odbierają rozmiar ich obudowy. Zwykle sprawność objętościowa głośnika mieści się w przedziale od 1 do 2, technologia S2 zapewnia ocenę 10. Oznacza to, że głośniki działają tak, jakby ich obudowa była dziesięciokrotnie większa od rzeczywistej.

 

Opatentowana technologia CDT, zastosowana w modelu Strada 2, składa się z membrany wykonanej z tworzywa Kynar™, najnowocześniejszego plastiku lotniczego. Membrana ta w pierwszej kolejności pokrywana jest czystym srebrem ze względu na jego wysoką przewodność i niezawodność, a następnie zostaje lutowana srebrnym, wysokiej jakości drutem z miedzi beztlenowej. Na koniec jest ona ciasno owijana wokół sztywnego rdzenia polipropylenowego. Ten wewnętrzny rdzeń działa jako tłumik fali wstecznej przetwornika. W przeciwieństwie do konwencjonalnych przetworników CDT nie wykorzystuje cewek głosowych ani magnesów, zamiast tego sygnał jest przesyłany przez przewodzącą powierzchnię membrany, która próbuje się rozszerzyć, podczas gdy kształt przetwornika zapewnia niezbędne siły przywracające.